שירת העשבים צמרים באמירים אלעזר ועדינה

סימון :
אורך מסלול :

גישה למסלול
ביציאה מאמירים מבקתות שירת העשבים, פונים שמאלה, נוסעים על כביש 866.בצומת חנניה פונים ימינה, ונוסעים על כביש 85 עד צומת רמה,שם פונים ימינה,עולי על כביש 864, ונוסעים עד צומת חוסן. פונים שמאלה ועולים על כביש 89.נוסעים כ-6 ק"מ מערבה,חולפים על פני מעלות ומגיעים לכפר מעיליא.בצומת תחנת הדלק פונים ימינה ונוסעים עד מצפה הילה.שם מגרש חניה ושביל ירידה למונפורט ולנחל כזיב.אפשרות נוספת:ירידה לעין-זיו-בקצה של העיר מעלות על כביש89 פניה ימינה(צפון) לכביש המוביל

לעבר עין-זיו.זהירות הכביש תלול וצר.
מתחיל שביל מסומן בצבע ירוק, ולאורכו נלך. עין זיו הוא המעיין השופע בעינות נחל כזיב, ולפיכך גם מימיו נשאבים ומספקים מי שתייה ליישובי האזור. מסיבה זו לא נמצא כאן בריכות מים נפלאות, אך אל ייאוש... בהמשך עוד נפגוש בחלק ממי המעיין ש"מקורות" משחררת, למען יוסיפו העצים לצמוח (ואנחנו לשמוח) בנחל. מקור המים הוא מי גשם היורדים מערבה מקו פרשת המים במרום הגליל ומחלחלים בסלע הגיר, עד שהם נעצרים בשכבה אטומה ובקעים החוצה. סמוך למעיין נראה שרידי טחנת קמח עתיקה, אחת מ-12 טחנות ששרדו בנחל, עדות לחיים השוקקים שהתנהלו בו בעבר. בשל תכנון הנדסי לקוי, לא פעלה טחנה זו זמן רב ונהרסה סמוך למוער בנייתה. שיחי קנה רבים צומחים כאן, ניזונים מן המים המתוקים, ולידם שיחי פטל שעל פירותיהם אפשר להתענג בשלהי הקיץ ובסתיו. נתקדם במורד הנחל עד טחנת קמח נוספת, שגם היא, כצפוי, הרוסה. מעליה, מצד מזרח, מצטרף ערוץ נחל אבירים (היבש) אל נחל כזיב.
נמשיך ונתקדם,עדיין בשביל הירוק. בדרך נוכל לצפות בצוקים הגבוהים שמעלינו. נחדד את עינינו ונחפש דורסים מקננים בהם, או דואים מעלינו כבעלי-הבית של הנחל. הבריכה שתתגלה כאן לעינינו מוכרת בשמה העממי: "מעיין צינור". כאן משחררת חברת "מקורות" עודפי מים, הנשאבים בעין זיו, כמות של כ-40 מ"ק מים לשעה. ואכן הבריכה נראית כשמה, כאילו התהוותה ממעיין הבוקע מצינור... בעבר, כשמי המעיין לא נתפסו וזרמו באופן חופשי בנחל, עיטרה שדרת עצי דולב מהודרת את ערוצו לאורך 12 ק"מ, מעין זיו מערבה כיום הקטע מ"מעיין הצינור" מערבה הוא היחיד המוליך מים באופן עקבי בכל עונות השנה, ולפיכך הוא גם היחיד ששרדו בו עצי הדולב התמירים, אמנם לאורך 3.5 ק"מ בלבד. לאחר התרגעות בצל הדולב, נמשיך בשביל הירוק עד עין טמיר. אל המעיין אפשר להגיע בשתי דרכים: ההולכים בדרך העפר יגיעו להסתעפות דרכים, ויבחרו בדרך השמאלית (דרומית), עד המעיין: ואילו ההולכים בערוץ יגיעו אליו ישירות. במקום בקיעת המעיין בוהקים בלובנם משטחי סלע, ומנוקדים בבריכות נוצצות. נחפש שם סדק סלע ומנהרה, וההרפתקנים שבינינו יוכלו להיכנס אליה, עם פנסים, כמובן. גם האמיצים פחות יוכלו להנות כאן מן
הבריכות, ממגעו של הסלע ומיופיו של המקום.
בהמשך הנחל בריכות רבות ושפע צל. נוכל להתקדם ככל שנחפוץ, ונשוב על עקבותינו בשביל הירוק עד הרכב שהושאר בעין זיו.

הערה:ניתן להמשיך בנחל עד מצודת מונפור, ושם לעלות ברגל לפארק גורן.
לשם כך יש להשאיר מראש רכב בפארק גורן, במצפה מונפור.
יש לקחת בחשבון שמסלול זה אורך כ-5 שעות ומסתיים בעלייה תלולה.

שירת העשבים צימר באמירים מעוניינים לשלב אירוח עם טיול בגליל העליון?
תחת צל נעים על מדרון בר רבוי תבלינים, נוף פתוח ואויר הרים. אהבה , שקט , שלווה ורומנטיקה בבקתות עץ מושלמות עם פינוקי ספא. חלומות מתגשמים ביערות אמירים.
עבור לדף הבית לקבלת פרטים נוספים
שירת העשבים צימר באמירים טיולים מאורגנים לקבוצות ומשפחות באמירים
גן התבלינים של משפחת רוזנבלום נמצא במושב אמירים בחיק הטבע בשקט המשרה רוגע והרפיה.
תוך הליכה בשביל המתפתל כשברקע ציוצי ציפורים ורחש עלים אנו עורכים סיורים מודרכים להכרת צמחי התבלין ,התה והמרפא, מסבירים על השימושים בצמחים, הפולקלור, הגידול, הייבוש ועוד...
עבור לדף הבית לקבלת פרטים נוספים
מפה
צור קשר
  טיול בטבע  | הוסף למועדפים |    אתר אמירים  |
ג’ילבון קצר | גוש חלב ונחל עלווה    | גמלא - דיר קרוח - מפל גמלא | הר אדיר ומערת פער | הר מירון שביל הפסגה | זוויתן עליון | זוויתן תחתון | חבל תפן | מעיינות נחל כזיב | נחל דליות | נחל יהודיה עליון | נחל יהודיה תחתון | נחל כזיב העליון והר זבול | נחל משושים - בריכת המשושים | נחל עמוד עליון | נחל ציפורי | נחל צלמון | עכו   העיר העתיקה | פארק הסלעים בכיסרא | פקיעין | ציפורי | צפת | שביל נורמן |