שירת העשבים צמרים באמירים אלעזר ועדינה

סימון :
אורך מסלול :

הגעה למסלול
ביציאה מאמירים מבקתות שירת העשבים,פונים ימינה,עולים על כביש 866 עד צומת מירון,פונים ימינה,עולים על כביש 89, ונוסעים עד צומת עין –זיתים.שם פונים שמאלה ומיד ימינה-עולים על כביש 8906, לאחר כ-4ק"מ מגיעים לצומת צפת,שם נפנה ימינה לעבר העיר.

המסלול
מן החנייה נעלה אל גן המצודה, להתרשם מחורבותיה של צפת בטרם נתחדשה במאה ה-16. כאן נוכל למצוא שרידי ביצורים צלבניים, אות לעקשנותם של היושבים בה ולעוצמת לחימתם. בגן ניצבת אנדרטה יד לנופלים במלחמת העצמאות. נשקיף מראש המצודה לעבר הכנרת. בנקודה זו מתבאר מקור השם "צפת" וניכר היטב מיקומה המיוחד בלב הגליל העליון. ממערב לנו נראה את שיפולי נחל עמוד שמעיינותיו שופעים כל ימות השנה. לאורך השנים שימשו מי המעיינות כמי שתייה, להפעלת טחנות קמח ולבניית "בטאן" מתקנים לריכוך צמר הפועלים בכוח המים. תעשייה זו ביססה את כלכלת צפת במאה ה-16, והפכה את העיר למבוקשת. כך הגיעו אליה חלק ממגורשי ספרד, ויצרו בה קהילה עשירה ורוחנית, ומבוססת כלכלית.
לאחר שהייה קצרה בגן נשוב לתחילת המסלול, ומשם נמשיך ברגל. נלך ברחוב חטיבת יפתח, נעבור סמוך למוזיאון העירוני, והמעוניינים יבקרו בו. מהחצר האחרוית של המוזיאון נרד בגרם מדגרות, שיוביל אותנו עד רחוב ירושלים. שם נפנה שמאלה, ובפניית "המזלג" הראשונה נרד ימינה ברחוב בר יוחאי, וניכנס אל הרובע היהודי, שברובו נבנה מחדש. נלך עד כיכר המגינים, ונפנה ימינה עד הרחבה שלפני בית כנסת האר"י, ברובע האשכנזי. דמותו של האר"י, רבי יצחק לוריא אשכנזי, היא במידה רבה לב-לבה של צפת. הלכותיו, מוסריותו, חכמתו והמורשת שהותיר אחריו מלווים את העיר עד עצם היום הזה. סביב יכולתו לראיית הנסתר נקשרו סיפורים רבים. בתקופתו, מספרים, חבשו היהודים את כובעם נמוך, עד האף, כי האמינו שהאר"י יכול לקרוא מעל מצחם את שבלבם, ולפיכך את המצח העדיפו להסתיר. כאן, על המדרגות שמעל בית הכנסת, עמדו האר"י ותלמידיו וקיבלו את פני השבת. מומלץ להיכנס לבית הכנסת, כמו גם אל שאר בתי הכנסת שנזכיר בהמשך.
נמשיך אל דרך שלמה אלקבץ, וממנה נצא לשוטט מעט בסמטאות ובמיוחד בצרות שבהן, שרובן באותם חלקים שלא שופצו לאחרונה - מאופיינות בגוני התכלת והכחול. למה תכלת? - כדי לבלבל את השטן. כשהוא יביט על צפת, תדמה בעיניו העיר כעוד פיסת שמיים תכולה, וכך יימנע מהטרדה. לפי סברה אחרת, ארצית יותר, הזבובים אינם סובלים את גוני הכחול, ולכן פוסחים על העיר. אכן, עיר מיוחדת... נמשיך ונלך דרך הסמטאות, בעקבות השילוט, אל בית הכנסת אבוהב. בבית כנסת זה נמצא ספר תורה עתיק-יומין שכתב מוהר"י אבוהב. מספרים, כי ברעש החמור ביותר של שנת 1837 נהרס בית הכנסת כמעט כליל, למעט הכותל הדרומי, שבו נמצא ספר התורה. נמשיך בדרך שלמה אלקבץ, שבהמשכה הופכת לדרך בית יוסף, אל בית יוסף, בית הכסת של רבי יוסף קארו. רבי יוסף קארו חיבר בצפת את ה"שולחן ערוך", עמוד תווך בעולם היהדות, המכנס את כל הדינים, ההלכות והמנהגים. נמשיך אל מעלות עולי הגרדום. כאן נמצאת קריית האומנים, ומומלץ לבקר בה. נחזור לרכב המצפה לנו בגן המצודה.
ציוד מיוחד: לבוש צנוע לביקור בבתי הכנסת. הערה: מסלול ההליכה טבעתי.

שירת העשבים צימר באמירים מעוניינים לשלב אירוח עם טיול בגליל העליון?
תחת צל נעים על מדרון בר רבוי תבלינים, נוף פתוח ואויר הרים. אהבה , שקט , שלווה ורומנטיקה בבקתות עץ מושלמות עם פינוקי ספא. חלומות מתגשמים ביערות אמירים.
עבור לדף הבית לקבלת פרטים נוספים
שירת העשבים צימר באמירים טיולים מאורגנים לקבוצות ומשפחות באמירים
גן התבלינים של משפחת רוזנבלום נמצא במושב אמירים בחיק הטבע בשקט המשרה רוגע והרפיה.
תוך הליכה בשביל המתפתל כשברקע ציוצי ציפורים ורחש עלים אנו עורכים סיורים מודרכים להכרת צמחי התבלין ,התה והמרפא, מסבירים על השימושים בצמחים, הפולקלור, הגידול, הייבוש ועוד...
עבור לדף הבית לקבלת פרטים נוספים
מפה
צור קשר
  טיול בטבע  | הוסף למועדפים |    אתר אמירים  |
ג’ילבון קצר | גוש חלב ונחל עלווה    | גמלא - דיר קרוח - מפל גמלא | הר אדיר ומערת פער | הר מירון שביל הפסגה | זוויתן עליון | זוויתן תחתון | חבל תפן | מעיינות נחל כזיב | נחל דליות | נחל יהודיה עליון | נחל יהודיה תחתון | נחל כזיב העליון והר זבול | נחל משושים - בריכת המשושים | נחל עמוד עליון | נחל ציפורי | נחל צלמון | עכו   העיר העתיקה | פארק הסלעים בכיסרא | פקיעין | ציפורי | צפת | שביל נורמן |